"Το Αικίντο είναι ο δρόμος της μη αντίστασης και ως εκ τούτου είναι ανίκητο εξ'ορισμού. Υψηλή ή χαμηλή ταχύτητα δεν έχουν καμμία συνέπεια. Απλά και μόνον οι έχοντες την πρόθεση να πολεμήσουν με αυτόν που ενσαρκώνει το συμπαντικό νόμο, επικεντρώνουν την σκέψη τους στην παραβίαση της αρμονίας της ίδιας της φύσης. Το άτομο με κακά και επιβλαβή συναισθήματα, έχει νικηθεί πριν ακόμη κάνει την πρώτη κίνηση. Το αποτέλεσμα της αναμέτρησης έχει ήδη κριθεί."

O'Sensei

Εκδηλώσεις

Sensei Μπάμπης Κεράνης 5ο Dan Akikai

Sensei Ο Μ.Κεράνης γεννήθηκε στην Αθήνα. Είναι από τους πρώτους που άρχισαν Αϊκίντο στην Ελλάδα στο μοναδικό ντότζο που υπήρχε εκείνη την εποχή, αυτό του Εθνικού Μετσόβειου Πολυτεχνείου ΑΘηνών ενώ ήταν ακόμα φοιτητής στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Πειραιώς. Μαθήτευσε υπό τον δάσκαλο Κώστα Πολίτη (2ο Dan Aikikai μαθητή του Kazuo Chiba Sensei) που ήταν και ο άνθρωπος που έφερε το Αϊκίντο στη Ελλάδα. Παράλληλα ασκείται στο Shotokan Karate και στο Tai Chi

Το 1988 αποφοιτά από το Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων Οικονομικού Πανεπιστημίου Πειραιώς ενώ το 1993 εντάσσεται στον Αθλητικό Όμιλο Αϊκίντο Αττικής με έδρα το Fukushinkan Dojo.

Το 1994 λαμβάνει το πιστοποιητικό του Jioshu από το Aikido Association International, υπογεγραμμένο από τον Fumio Toyoda Sensei

To 1995 συμμετέχει στο πρόγραμμα Uchi Deshi (Εσώκλειστος Οικότροφος). στο Tenshinkan Dojo HQ Aikido Association International στο Chicago USA με Shihan τον Fumio Toyoda Sensei 6o Dan Aikikai. Λαμβάνει το πιστοποιητικό του Jioshu (Βοηθός Εκπαιδευτή μέχρι το 5ο Κίου) από το A.A.I. υπογεγραμμένο από τον Fumio Toyoda Sensei. To 1996 εξετάζεται για το βαθμό του Shodan (μαύρη ζώνη 1ο Dan) στο Fukushinkan Dojo με εξεταστή τον Fumio Toyoda Sensei. Λαμβάνει το πιστοποιητικό του Fukushidoin (Βοηθός Εκπαιδευτή) του A.A.I, υπογεγραμμένο απο τον Fumio Toyoda Sensei. Μετά απο προτροπή του Sensei, ιδρύει το Rafina Dojo και διδάσκει το Αϊκίντο στην Ραφήνα Αττικής για πρώτη φορά. Παράλληλα αρχίζει να διδάσκει σε κάποια βραδυνά μαθήματα στο Fukushinkan Dojo.

Τo 1997 γίνεται, μαζί με 20 φίλους, ένα απο τα ιδρυτικά μέλη του Ελληνικού Ομίλου Αϊκίντο (Ε.Ο.Α) ,με έδρα το Fukushinkan Dojo. Εκλέγεται στην θέση του Προέδρου του Διοικητικού συμβουλίου του Ομίλου το 1998. Την ίδια χρονιά παίρνει από τον Fumio Toyoda Sensei 6o Dan Aikikai, τον βαθμό του Nidan (2ο Dan) Aikikai στο Fukushinkan Dojo. Το 1999, ο Ελληνικός Όμιλος Αϊκίντο ανεξαρτητοποιείται από το Aikido Association International.

Απο το 2000 διδάσκει σε όλα τα πρωινά και αρκετά βραδινά μαθήματα του Fukushinkan Dojo.

To 2001 εξετάζεται για τον βαθμό του Sandan (3ο Dan) Aikikai στο Fukushinkan Dojo με εξεταστή τον William Smith Shihan MBE, 6o Dan Aikikai Principal United Kingdom Aikikai (U.K.A) και γίνεται μέλος της Επιτροπής Διδασκαλίας και Εξετάσεων του Ε.Ο.Α.

Το 2003 παίρνει το Yodan (4ο Dan) Aikikai με εξεταστή τον W. Smith MBE Sensei υπο την αιγίδα του οποίου, ως Πρόεδρος του Ομίλου , υποβάλει αίτηση για την επίσημη, ανεξάρτητη απ'ευθείας αναγνώριση του Ε.Ο.Α απο το Aikikai Foundation, Aikido World HQ, Tokyo, Japan. Προς αυτήν την κατεύθυνση ο W.Smith MBE Sensei συστήνει επισήμως τον Μ.Κεράνη στον Shigeru Sugawara Shihan, 7o Dan Aikikai Hombu Dojo και στον Yokimitsu Kobayashi Shihan, 7o Dan, Aikikai Hombu Dojo το 2004 και 2005 αντίστοιχα. Επίσης γίνεται Πρόεδρος της Επιτροπής Διδασκαλίας και Εξετάσεων του Ε.Ο.Α.

To 2004 του απονέμεται ο τίτλος του Shidoin (Sensei) απο το Aikikai Hombu Dojo Tokyo,Japan ενω το 2006 ο Ε.Ο.Α αναγνωρίζεται επίσημα απο το Aikikai Foundation, World HQ,Tokyo,Japan ενώ ο W.Smith MBE Sensei τον ορίζει ως την επίσημη επαφή μεταξύ του U.K.A και του E.O.A.


Το 2011 του απονέμεται το 5ο Dan από τον Doshu Moriteru Ueshiba, Aikikai Hombu Dojo, Tokyo, Japan.


Το 2012 εξετάζεται επιτυχώς για το βαθμό του Shodan (μαύρη ζώνη 1ο Dan) στο τζούντο, απο την Εξεταστική Επιτροπή Dan της Ελληνικής Ομοσπονδίας Τζούντο.


Ο Ελληνικός Όμιλος Αϊκίντο συμπληρώνει φέτος δεκαoκτώ χρόνια επιτυχημένης παρουσίας στο χώρο του Ελληνικού Αϊκίντο, υπό την καθοδήγηση του Προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου του Ομίλου Sensei Μπάμπη Κεράνη. Από αυτή τη θέση διευρυμένων καθηκόντων και ευθυνών, μένοντας πιστός στο πνεύμα αλληλεγγύης και ανιδιοτελούς προσφοράς του O'Sensei, συμβάλλει στην διάδοση και προώθηση της πολεμικής τέχνης του Αϊκίντο. Προς αυτή την κατεύθυνση έχει διδάξει και έχει λάβει μέρος σε πλήθος σεμιναρίων διαγράφοντας μία ανοδική πορεία τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό. Το δια βίου πάθος του για το Αϊκίντο παραμένει αμείωτο!


Εξειδικευμένες γνώσεις

O Sensei Μ. Κεράνης παρακολουθώντας μία σειρά σεμιναρίων έχει εξειδικευτεί στην διαχείριση καταστάσεων και ειδικής αγωγής για :
- Παιδιά και Αϊκίντο.
- Α.Μ.Ε.Α και Αϊκίντο.
- Ψυχολογική ωρίμανση και συναισθηματική υποστήριξη μέσω του Αϊκίντο.
- Προσωπική Ασφάλεια στην καθημερινότητα.
- Προσωπική Ασφάλεια στον δρόμο.
- Ασφάλεια εκτός σπιτιού.
- Ασφαλής Εργασία σε ξένα σπίτια.
- Ασφαλή ταξίδια για ανθρώπους με αναπηρίες.
- Εκπαίδευση μελλοντικών δασκάλων Αϊκίντο.
- Καθιστικός Διαλογισμός (Ζα Ζεν)

1981

- CHRIS MOONEY, 2th DAN AIKIKAI, BRITISH AIKIDO FEDERATION(B.A.F), POLYTECHNIC SCHOOL, ATHENS, GREECE
- MINORU KANETSUKA, 5th DAN AIKIKAI, BRITISH AIKIDO FEDERATION(B.A.F),POLYTECHNIC SCHOOL, ATHENS, GREECE


1982

- PETER MEGAN, 3rd DAN AIKIKAI, BRITISH AIKIDO FEDERATION, POLYTECHNIC SCHOOL, ATHENS, GREECE
- CHIRO SHIBATA, 5th DAN AIKIKAI/ MINORU KANETSUKA, 5th DAN AIKIKAI BRITISH AIKIDO FEDERATION, SUMMER SCHOOL, CHESTER, ENGLAND


1983

- MINORU KANETSUKA, 5th DAN AIKIKAI, BRITISH AIKIDO FEDERATION POLYTECHNIC SCHOOL, ATHENS, GREECE


1984

- MINORU KANETSUKA, 5th DAN AIKIKAI, BRITISH AIKIDO FEDERATION, POLYTECHNIC SCHOOL, ATHENS, GREECE


1985

- MINORU KANETSUKA, 5th DAN AIKIKAI, BRITISH AIKIDO FEDERATION, POLYTECHNIC SCHOOL, ATHENS, GREECE
- TERRY EZRA, 4th DAN AIKIKAI


1986

- SEKYA SENSEI, 6th DAN AIKIKAI, AIKIDO- IAIDO SEMINAR, POLYTECHNIC SCHOOL, ATHENS, GREECE


1990

- MINORU KANETSUKA, 7th DAN AIKIKAI, BRITISH AIKIDO FEDERATION, MELISSIA DOJO, ATHENS, GREECE


1993

- GORDON JONES, 4th DAN AIKIKAI, UNITED KINGDOM AIKIKAI, FUKUSHINKAN DOJO, ATHENS, GREECE


1994

- ROGER JARETT, 4th DAN AIKIKAI, AIKIDO ASSOCIATION INTERNATIONAL, FUKUSHINKAN DOJO, ATHENS, GREECE
- JANET CLIFT, 4th DAN AIKIKAI, FUKUSHINKAN DOJO, ATHENS, GREECE


1995

- FUMIO TOYODA, 6th DAN AIKIKAI, AIKIDO ASSOCIATION INTERNATIONAL SHIHAN, FUKUSHINKAN DOJO, ATHENS, GREECE
- ROGER JARETT, 4th DAN AIKIKAI, AIKIDO ASSOCIATION INTERNATIONAL, CHICAGO, U.S.A
- FUMIO TOYODA, 6th DAN AIKIKAI, AIKIDO ASSOCIATION INTERNATIONAL SHIHAN, CHICAGO, U.S.A
- HIROSHI TAJIRI, 5th DAN AIKIKAI,AIKIDO ASSOCIATION INTERNATIONAL, FUKUSHINKAN DOJO, ATHENS, GREECE


1996

- FUMIO TOYODA, 6th DAN AIKIKAI, AIKIDO ASSOCIATION INTERNATIONAL SHIHAN, WARSAW, POLAND
- FUMIO TOYODA, 6th DAN AIKIKAI, ΑIKIDO ASSOCIATION INTERNATIONAL SHIHAN, FUKUSHINKAN DOJO, ATHENS, GREECE
- W A K A SENSEI ( PRESENT D O S H U ), WARSAW, POLAND
- JAMES NAKAYAMA, 5th DAN AIKIKAI, ΑIKIDO ASSOCIATION INTERNATIONAL, AIKIDO- IAIDO SEMINAR, FUKUSHINKAN DOJO, ATHENS, GREECE


1997

- FUMIO TOYODA, 6th DAN AIKIKAI, ΑIKIDO ASSOCIATION INTERNATIONAL SHIHAN, OLSZTYN, POLAND
- FUMIO TOYODA, 6th DAN AIKIKAI, ΑIKIDO ASSOCIATION INTERNATIONAL SHIHAN, FUKUSHINKAN DOJO, ATHENS, GREECE


1998

- DANIEL VAILLANT, 5th DAN, FRENCH AIKIDO FEDERATION (F.A.F), FUKUSHINKAN DOJO ATHENS, GREECE
- DANIEL VAILLANT, 5th DAN, FRENCH AIKIDO FEDERATION, BUDAPEST, HUNGARY


1999

- WILLIAM SMITH 6th DAN AIKIKAI, PRINCIPAL UNITED KINGDOM AIKIKAI SHIHAN, FUKUSHINKAN DOJO, ATHENS, GREECE


2000

- PETER BRADY , 5th DAN AIKIKAI, FUKUSHINKAN DOJO, ATHENS, GREECE
- UARSZEGI RUDOLF, 4th DAN AIKIKAI, BUDAPEST, HUNGARY
- WILLIAM SMITH MBE, 6th DAN AIKIKAI, PRINCIPAL UNITED KINGDOM AIKIKAI SHIHAN, FUKUSHINKAN DOJO, ATHENS, GREECE
- ALAIN PEYRACHE 6th DAN, SHIHAN IΝΤΕRNATIONAL SCHOOL OF TRADITIONAL AIKIDO FUKUSHINKAN DOJO, ATHENS, GREECE


2001

- UARSZEGI RUDOLF, 4th DAN AIKIKAI, KOZSUHAROF OGNJAN, 3rd DAN AIKIKAI, BUDAPEST, HUNGARY
- PETER BRADY, 5th DAN AIKIKAI, FUKUSHINKAN DOJO, ATHENS, GREECE
- WILLIAM SMITH 6th DAN AIKIKAI, PRINCIPAL U.K.A SHIHAN, GORDON JONES, 6th DAN AIKIKAI, U.K.A. PETER BRADY, 6th DAN AIKIKAI, BIRMINGHAM, ENGLAND
- ICHIRO SHIBATA, 7th DAN AIKIKAI,CHIEF INSTRUCTOR BERKELEY AIKIKAI USA, BIRMINGHAM, ENGLAND
- WILLIAM SMITH , 6TH DAN AIKIKAI, PRINCIPAL U.K.A SHIHAN, FUKUSHINKAN DOJO, ATHENS, GREECE
- ANDRE BOUILLON, 5th DAN, SOFIA, BULGARIA
- GORDON JONES, 6th DAN AIKIKAI, FUKUSHINKAN DOJO, ATHENS, GREECE


2002

- NOBIYOSHI TAMURA, 8th DAN AIKIKAI, BUDAPEST, HUNGARY
- YOSHIMITSU YAMADA, 8th DAN AIKIKAI, BUDAPEST, HUNGARY
- WILLIAM SMITH MBE, 6th DAN AIKIKAI, U.K.A SHIHAN, FUKUSHINKAN DOJO, ATHENS, GREECE
- GORDON JONES, 6th DAN AIKIKAI, FUKUSHINKAN DOJO, ATHENS, GREECE


2003

- YASUO KOBAYASHI, 8th DAN AIKIKAI, SOFIA, BULGARIA
- ANDY SATO, 6th DAN AIKIKAI, SOFIA, BULGARIA
- WILLIAM SMITH MBE, 6th DAN AIKIKAI, PRINCIPAL U.K.A SHIHAN, FUKUSHINKAN DOJO, ATHENS, GREECE
- SEICHI SUGANO, 8th DAN AIKIKAI, FUKUSHINKAN DOJO, ATHENS, GREECE
- ANDY SATO, 6th DAN AIKIKAI, SOFIA, BULGARIA
- PETER BRADY, 6th DAN AIKIKAI, FUKUSHINKAN DOJO, ATHENS, GREECE


2004

- WILLIAM SMITH 6th DAN AIKIKAI, PRINCIPAL UNITED KINGDOM AIKIKAI SHIHAN/ GORDON JONES 6th DAN AIKIKAI, / PETER BRADY 6th DAN AIKIKAI/ KEITH HAYWARD 6th DAN AIKIKAI/ MICHAEL SMITH 5th DAN AIKIKAI, BIRMINGHAM, ENGLAND
- HIROSHI FUJIMAKI 5th DAN AIKIKAI, SOFIA, BULGARIA
- GORDON JONES, 6th DAN AIKIKAI, CO-PRINCIPAL UNITED KINGDOM AIKIKAI, FUKUSHINKAN DOJO, ATHENS, GREECE
- SHIGERU SUGAWARA, 6th DAN AIKIKAI SHIHAN, UNITED KINGDOM AIKIKAI SUMMERSCHOOL, ENGLAND
- STEVEN SEAGAL, 7th DAN AIKIKAI, SOFIA, BULGARIA
- GORDON JONES, 6th DAN AIKIKAI, CO-PRINCIPAL UNITED KINGDOM AIKIKAI, FUKUSHINKAN DOJO, ATHENS, GREECE


2005

- WILLIAM SMITH 6th DAN AIKIKAI, PRINCIPAL UNITED KINGDOM AIKIKAI SHIHAN /GORDON JONES 6th DAN AIKIKAI, / PHILLIP SMITH 6th DAN AIKIKAI/ PAT NAREY 5th DAN AIKIKAI/ MICHAEL SMITH 5th DAN AIKIKAI, BIRMINGHAM, ENGLAND
- PETER BRADY, 6th DAN AIKIKAI, UNITED KINGDOM AIKIKAI, FUKUSHINKAN DOJO, ATHENS, GREECE
- D O S H U  MULHEIM, GERMANY
- SHIGERU SUGAWARA, 6th DAN AIKIKAI SHIHAN, UNITED KINGDOM AIKIKAI SUMMERSCHOOL, ENGLAND
- YASUO KOBAYASHI 8th DAN AIKIKAI / FUJITA 8th DAN AIKIKAI / INABA 7th DAN AIKIKAI / MIYAMOTO 7th DAN AIKIKAI/ HATAYAMA 7th DAN AIKIKAI / NISHIDA 7th DAN AIKIKAI / CHRISTIAN TISSIER 7th DAN AIKIKAI/ ROKUBODA 7th DAN AIKIKAI/ ARAI 7th DAN AIKIKAI/ ASAI 7th DAN AIKIKAI, MULHEIM, GERMANY
- YOKIMITSU KOBAYASHI, 6th DAN AIKIKAI SHIHAN, UNITED KINGDOM AIKIKAI SUMMERSCHOOL, ENGLAND
- SHIGERU SUGAWARA 6th DAN AIKIKAI SHIHAN, OLYMPIC ATHLETIC CENTRE AGIOS KOSMAS, ATHENS, GREECE


2006

- KEITH HEYWARD 6th DAN AIKIKAI, UNITED KINGDOM AIKIKAI, FUKUSHINKAN DOJO, ATHENS, GREECE
- YOKIMITSU KOBAYASHI 6th DAN AIKIKAI SHIHAN, FUKUSHINKAN DOJO, ATHENS, GREECE


2007

- GORDON JONES, 6th DAN AIKIKAI/ PHILLIP SMITH 6th DAN AIKIKAI, UNITED KINGDOM AIKIKAI, FUKUSHINKAN DOJO, ATHENS, GREECE
-D O S H U  BRANDBU, NORWAY
SHIGERU SUGAWARA SHIHAN, 6th DAN AIKIKAI , ATHENS, GREECE


2008

- FRANK OSTOFF, 5th DAN AIKIKAI, FUKUSHINKAN DOJO, GREECE, ATHENS
- SHIGERU SUGAWARA SHIHAN, 7th DAN AIKIKAI, OLYMPIC ATHLETIC CENTRE AGIOS KOSMAS, ATHENS, GREECE


2009

- TOMOHIRO MORI, 6th DAN AIKIKAI, OLYMPIC ATHLETIC CENTRE AMAROUSSIOY, ATHENS, GREECE


2010

- BJORN ERIK OLSEN 6th DAN AIKIKAI, NORWEGIAN AIKIDO FEDERATION, FUKUSHINKAN DOJO, ATHENS, GREECE
- TOMOHIRO MORI SHIHAN, 6th DAN AIKIKAI, FUKUSHINKAN DOJO, ATHENS, GREECE


2011

- MUTSUKΟ MINEGISHI SHIHAN 7th DAN AIKIKAI, GUAM AIKIDO, INOCHIKAN DOJO, ATHENS, GREECE


2012

- MICHAEL IBERS, 6th DAN, AIKIDO OF ATHENS, ATHENS, GREECE
- GORDON JONES SHIHAN, 6th DAN AIKIKAI, PRINCIPAL U.K.A., ATHENS, FUKUSHINKAN DOJO, ATHENS, GREECE
- GORDON JONES SHIHAN, 6th DAN, PRINCIPAL U.K.A, YUDOKAN DOJO, THESSALONIKI, GREECE


Ποιήματα

Αϊκίντο Ντότζο

Τόπος συνεχούς άσκησης,
σκληρής προπόνησης,
σωματικής καταπόνησης,
και ενεργειακής δόνησης.
Χώρος πραγμάτωσης της νοητικής διαφώτισης,
της πνευματικής ολοκλήρωσης,
της ετοιμότητας και της εγρήγορσης,
μέσω του διαλογισμού και της χαλάρωσης.
Μέρος επίτευξης της αρμονίας,
του σεβασμού και της χαλαρής ιεραρχίας,
εξάσκησης των αντανακλαστικών και της ευκινησίας,
ιδιαίτερα της μυικής ευλυγισίας.
Τόπος διδαχής της πολεμικής τέχνης της αγάπης και της ελευθερίας,
παράθεσης πράξης και θεωρίας,
απόκτησης γνώσης και πολύτιμης εμπειρίας,
αντιπαράθεσης ενίοτε εγωισμού και ιστορίας.
Χώρος συνάθροισης πλήθους ανθρώπων,
διαφορετικών συμπεριφορών, νοοτροπιών και τρόπων,
διαφόρων εθνικοτήτων, θρησκειών και εθίμων,
σεβασμού όλων με αποκλεισμό παντός είδους εκτρόπων.
Μέρος εκγύμνασης ατόμων ανεξαρτήτως φύλου, γλώσσας, ηλικίας,
μυικής δύναμης, εμφάνισης, ή μαθησιακής δυσκολίας,
επαγγέλματος, τάξης, χρώματος, παιδείας,
καταγωγής, σωματικής ιδιαιτερότητας ή ευστροφίας.
Τόπος έκφρασης της αλήθειας και της καλαισθησίας,
αυτοελέγχου, αλληλλουποστήριξης και αλληλλοβοηθείας,
λανθάνοντος ερωτισμού μέσα στα όρια της ευπρεπείας,
με σπάνιες κρυφές εκδηλώσεις πάθους, ηδονής και λαγνείας.
Χώρος επίδειξης ισχύος και κάποτε αλαζονείας,
προσωπικής προβολής και επιθυμίας,
καμιά φορά ζήλειας, φθόνου ίσως και συνομωσίας,
αποδοχής της διαφορετικότητας και της πολυγνωμίας.
Μέρος εκμάθησης της ενεργειακής ροής,
της θετικής αντιμετώπισης της ζωής,
της ειρηνικής καθημερινής επιλογής,
του Ιαπωνικού πολιτισμού μέσω πολιτιστικής ανταλλαγής.
Τόπος ανάπτυξης του χαρακτήρα και της προσωπικότητας,
της αποφασιστικότητας και της αποτελεσματικότητας,
καλλιέργειας της επιμονής, υπομονής και αγωνιστικότητας,
της αυτοπεποίθησης, ευγένειας και μοναδικότητας.
Χώρος περιορισμού της βίας και του ανταγωνισμού,
εξύμνηση της αγάπης και όχι του εγωισμού,
μέρος αυτοκριτικής και εξευγενισμού του νου,
ατομικής συνειδητοποίησης και εύρεσης της ιδίας ΑΤΡΑΠΟΥ!

Μ. Κεράνης
19/9/2012


Αϊκίντο

Το αϊκίντο είναι πολεμική τέχνη Ιαπωνική,
με σκοπό την ενότητα των ανθρώπων δεν είναι διαιρετική,
απορρίπτει την βία είναι ειρηνική,
μοντέρνα αλλά και παραδοσιακή.
Βασίζεται στην εσωτερική ενέργεια,
στην σωματική συνέργεια,
στην αυθόρμητη αυτενέργεια
και στην κινητική επενέργεια.
Μπορεί να είναι απαλή ή δυναμική,
σε γρήγορο ρυθμό ή στατική,
με ρέουσα κίνηση ενίοτε χορευτική,
σε απερίσπαστο νού δεν υπάρχει προσβολή.
Έχει ελεγχόμενες οριζόντιες και κάθετες πτώσεις,
για να αποφεύγονται οι σωματικές αλλοιώσεις,
να προλαμβάνονται οι ψυχολογικές καταπτώσεις,
έτσι ώστε να μην υπάρχουν επιπτώσεις.
Είναι η τέχνη της συμφωνίας,
της συνεργασίας και όχι της διαφωνίας,
της σύμπνοιας και της ομοφωνίας,
της ηρεμίας και της ομονοίας.
Είναι ο τρόπος της κατάφασης και όχι της άρνησης,
του αλτρουισμού και της αυταπάρνησης,
της άφοβης απόφασης,
και της άμεσης απάντησης.
Είναι η μέθοδος που επιλύει κάθε διαμάχη,
χωρίς καθόλου μάχη,
χωρίς αγωνία και άγχη,
όλα γίνονται εν τάχει.
Είναι ο δρόμος της δράσης και της ταυτόγχρονης αντίδρασης,
της αποφυγής και όχι της στείρας αντιπαράθεσης,
της ακολουθίας και όχι της αντίστασης,
αναλόγως της κάθε περίστασης.
Οι τεχνικές δείχνουν τον πραγματικό εαυτό,
αποκαλύπτουν τον εγωιστή ή τον ταπεινό,
κανείς δεν μπορεί να κρυφθεί από αυτό,
φαίνεται περίτρανα το λάθος από το σωστό.
Η άσκηση στο αϊκίντο δεν έχει ηλικία,
διευρύνει την αντίληψη και την φαντασία,
σε ατμόσφαιρα φιλική και οικεία,
ξεπερνιέται του θανάτου η φοβία.
Η διδασκαλία βασίζεται στην απλή επαφή,
πολλές φορές μόνο στην αφή,
στην νοητική καταγραφή,
και στην συνεχή ενεργειακή ροή.
Είναι η τέχνη της ανοχής,
της ειλικρινούς συγγνώμης και παραδοχής,
της κοινωνικής συνοχής,
και όχι της παράλογης και αναίτιας ενοχής.
Σκοπός του δεν είναι να βλάψει ή να χτυπήσει,
αλλά να γίνει ένα με τον άλλο και να στριφογυρίσει,
μέχρι η επιθετική διάθεση να αδρανήσει,
χωρίς τραυματισμό δίνει την ιδανική λύση.
Είναι η τέχνη της κοινωνικότητας,
της παγκόσμιας πολιτισμικότητας,
της προσωπικής ιδιαιτερότητας,
και της συνεχούς καταδεκτικότητας.
Είναι η ατραπός της συνύπαρξης,
του σεβασμού της ανθρώπινης ύπαρξης,
της συνειδητοποίησης της αυθύπαρξης,
της εναλλαγής τέλους και έναρξης.
Η πρόοδος βασίζεται στην συνεχή επανάληψη,
στων ευθυνών την ανάληψη,
χωρίς καμμία προκατάληψη,
παρέχεται βοήθεια και όχι εγκατάλειψη.
Προάγει τον χαρακτήρα και την προσωπικότητα,
την ευθύτητα και την συλλογικότητα,
την εκμάθηση με τη δεκτικότητα,
την άμιλλα και όχι την ανταγωνιστικότητα.
Το αϊκίντο είναι η πολεμική τέχνη της αγάπης και της αρμονίας,
της έκφρασης της αλήθειας, και της ελευθερίας,
της ανυστερόβουλης σκέψης, της μεγαλοψυχίας,
και όχι του εγωισμού, της προσωπικής προβολής και της αλαζονείας.
Στην προπόνηση υπάρχει πάντα ένα ταίρι,
το έμβλημά του ΑΙΚΙΝΤΟ πρέπει νάναι ένα αστέρι,
όπου επάνω ζωγραφισμένο θα φέρει,
ένα υπερήφανο λευκό περιστέρι.

Μ. Κεράνης
11/2/2013

Τζούντο

Ένα άθλημα Ολυμπιακό,
δημοφιλές, εντυπωσιακό,
προερχόμενο από τέχνη πολεμική,
παραδοσιακή Ιαπωνική.
Η φιλοσοφία του Ιδρυτή Jigoro Kano,
είναι: κάνε το αντίθετο απ'ότι κάνω,
αν σε σπρώξω θα με τραβήξεις,
κι αν σε τραβήξω θα με ωθήσεις.
Χρειάζεται δύναμη μυϊκή,
ευστροφία διανοητική,
έχει κινήσεις δυναμικές,
ρίψεις και πτώσεις πραγματικές.
Είναι ο δρόμος της κινητικής ευλυγισίας,
και όχι της άκαμπτης ακινησίας,
με πνιγμούς, ακινητοποιήσεις, εξαρθρώσεις,
κυρίως στων χεριών και των ποδιών τις αρθρώσεις.
Έχει επίσης λαβές και πιασίματα,
στα κάτα έχει και χτυπήματα,
έχει και τεχνικές αυτοθυσίας,
δύσκολες αλλά μεγίστης σημασίας.
Η νίκη φέρνει χαρά και ευτυχία,
η ήττα φέρνει θλίψη και δυστυχία,
στόχος όμως δεν είναι μόνο μία θέση στο βάθρο,
ή ένα κολακευτικό και επαινετικό άρθρο.
Σκοπός είναι η προσωπική βελτίωση,
και όχι του χαρακτήρα η αλλοίωση,
είναι η προαγωγή του αθλητικού πνεύματος,
και η αρμονική εκγύμναση του σώματος.

Μ. Κεράνης
5/2/2013

Breakfall : A point of view

  During my 20 years of aikido life I have seen many aikidokas take breakfalls during training from different techniques. A lot of them did it successfully, but also a lot of them (including myself) were injured on the shoulders or elbows. So every next time a breakfall had to be taken an instinctive fear would appear stiffening both mind and body making the uke hesitate in taking the fall. The inevitable result of this was that the nage would not be able to execute the technique and the uke would feel awkward. Some people stopped training aikido for this very reason. In a way I understand how they felt watching these extremely fancy and impressive breakfalls with a loud slap on the mat, especially taken from a high position of a shihonage or a koshinage. This is an often obvious problem with people over 35-40 years of age regardless of rank or with beginners after they have learned to take mae or ushiro ukemi. In the last 5 months I have had some cases like these so I had to deal with this problem. Anyway, my favourite subject of teaching is the basics of aikido in beginner classes, so I started studying the basics again in relation to some new things I have learned the last 2,5 months in regards to weapons, techniques, and taisabaki. I also analysed all the ukemis in details. First the beginners learn how to fall forwards and backwards from a kneeling and standing position. In the beginning they find it kind of funny but after half a year they usually feel comfortable with their body rolling over and enjoy it. But still the idea of taking a breakfall seems impossible! Also the translation of the word “breakfall” sounds terrifying in Greek. My understanding of the English word is that it means to stop or reduce the force of the fall. But the word “break” itself leads the mind to something bad and negative. It is my opinion that the meaning of breaking, literally or not, should not exist in aikido. It is against the philosophy of the non-violent art of love and peace. Especially when we claim that we aim and try to cause the least possible damage to the attacker. Lately in a book about O’SENSEI I read that he used to say, “When you are being attacked, unite the upper part of your body with the middle and the lower part of it. Then enter, turn and harmonise with the opponent in front, behind, left and right.” I thought that this refers to the nage but it also goes for the uke. The word aikido can be translated as the way to harmonise my energy with everyone and everything.

  So my conclusion from all these is: The breakfall is an advanced mae ukemi which requires the uke to have right timing and harmonise better than in the simple ukemi in order to avoid injury. But still, it is a mae ukemi! In practice it goes like this: I ask the uke to take a mae ukemi from a right posture. The uke rolls forward over his/her right arm and his/her left arm touches the mat normally, without a slap. I ask the uke to do the same BUT NOW I hold his/her RIGHT HAND. At the very moment this hand is going to touch the mat I PULL it towards my center. The result of that is that the uke ends up rolling over his/her left arm, standing up fast without any slap or a loud noise. Also, his/her breathing does not become faster because his/her movement is continuous, without any stop (“break”). So even if the uke has to take a fall from a high position of a shihonage, koshinage or even an iriminage, he/she feels safe and eager to take it. The most important for an uke is to control his/her body and to control his/her fall knowing that he/she will not be injured. This way OVERWEIGHT, UNFIT or even OLDER people can enjoy their training very much without feeling like a second class aikidokas. I strongly hope that this point of view on breakfall will help some students to enjoy aikido better and for a longer period of time.


Δημοσιεύθηκε στο Aikicosmos

Ushiro Ukemi

If I am not mistaken three or four years ago I heard that a girl died in a dojo in California during a training while she was taking a traditional ushiro ukemi. She broke her neck. In my 20 years of training this was the first time I’ve heard of a lethal accident. It happened the moment she was rolling over her body backwards. From that point ushiro ukemi changed completely. In the new way of falling backwards there is no rolling over, so the danger of breaking the neck does not exist. Of course, we adopted this new way immediately in our teaching in order to avoid any accidents. But because I like the traditional teaching of basics very much, I started thinking why this happened. What was exactly the mistake that caused it? At the next advanced class in FUKUSHINKAN dojo, Athens, I paid attention how the senior students were doing it. Also I watched a lot of videotapes from seminars with aikidokas from different countries. I noticed that all of them were taking ushiro ukemi the same way I was. Let’s suppose they had a left posture. They were looking straight ahead, rolling over their left shoulder while falling backwards. All the time they were breathing out and they pushed the mat with their hands to stand up. When I tried it myself very slowly I realised that my body was making a circle while rolling over. Also, that my head was inside this circle. So, if my body would stop while rolling over, it would land on my neck. Obviously there was a danger of a serious injury on my nape or even a breaking of my neck! Of course that is a very rare possibility but still a possibility. So I wanted to neutralise this risk. I realised the mistake was the place of the head. If I could find a way to keep my head out of the circle of my body I could take the fall safely. At that point I analysed the meaning of ushiro u kemi which is to roll over BACKWARDS. But everybody was looking STRAIGHT AHEAD. That is a contradiction to the theory that we have to look the same direction we take the fall. So, I did. I took the fall with my head turned backwards during the rolling over. This was it! My head was out of the circle without touching the mat at all. Also I could stop my body at any moment of the rolling with no danger of injury. I could use my lower abdomen muscles more and concentrate there, so I could touch the tatami first with my toes, not with my knees. I did not have to push so much the tatami with my hands to stand up because my head was not stopping the continuous movement of my body. My standing up became easier and faster and I could continue without getting dizzy. I wanted to see and check all these new points on someone else. I asked an advanced student to take an ushiro ukemi paying attention to these details. I reconfirmed then that to roll over backwards from a left posture we must:

a) put both hands palms facing up over our left shoulder,
b) concentrate on our lower abdomen muscles,
c) breath out all the time,
d) TURN THE HEAD AND LOOK BACKWARDS FROM THE RIGHT SIDE, CONTINUOUSLY DURING THE FALL (there is only one way to turn the head backwards without spoiling our posture)
e) take the fall rolling backwards over our LEFT shoulder
f) push the mat with the hands helping our standing up.

By taking ushiro ukemi this way, even in the case of a strong push there is no danger of injury or breaking of the neck or the nape. I know that a lot of people like to practice also the traditional way, so I hope all the above will help them to continue safely.

Impressions from Steven Seagal's Seminar in Sofia

On September 16th I flew from Athens to Sofia, Bulgaria. I was going to attend a seminar with STEVEN SEAGAL sensei, 7th DAN Aikikai. I mean the famous actor. I was informed about this seminar by my friend KAMEN RADEV, vice president of the BULGARIAN AIKIDO AND JU-JITSU FEDERATION. I have been to Sofia (the name is Greek and means wisdom) a lot of times, most of them to attend aikido seminars. I’ve always had a nice time visiting this city; the Bulgarian aikidokas are really good. And nice people too. So on Saturday the 18th I found myself sitting seiza, on the floor of a basketball court. Everything was organized very well and all the trainees seemed impatient for the seminar to start. We sat seiza for about 29 minutes when Seagal sensei entered the tatami. We bowed and he immediately started the seminar. He is a tall, big buy, about 2 meters with very long arms. He looks better up close than in his films. He is very serious when he teaches. He speaks very clearly for an American and he doesn’t say a lot. He separated the black belts from the white and showed different techniques to the seniors and the beginners. The techniques for the black belts were exactly the same as the ones he does in his films, against kicks, punches, knives etc. Before that, I had the impression that what he did in his films was a kind of choreography. I was wrong. He executed the techniques the same way he executed them in the films, EXACTLY the same, force-wise and speed-wise. Everybody was impressed. The last 30 minutes of the three-hour seminar we sat down and he wanted us to ask him questions. The general idea of his answers was that he is not at all a violent person; he is a peaceful man who was asked to spread the art of aikido, internationally. Something he did very successfully through his films, especially the first five of them, if I can recall well. He said that he has also trained judo, kung fu and two different schools of sword, for which he is a certified teacher. Aikido-wise, his posture is a little bit different than the usual; his feet are not in a straight line. The weight of his body is distributed on both legs, which are actually bent in the knees. His style is quite dynamic but the Bulgarians are good ukes, so nobody was hurt, even though he was slamming them on the mat.

At the end of the seminar we took limited number of pictures with him and then whoever had a present for him could give it. Mine was a book in both the English and Greek languages with photos of the beautiful wild Greek country. He seemed to like it a lot. He told me also that he would like to come to Greece sometime, so of course I invited him. We have many fans of his here, not only people who train aikido but also action-movies lovers. Another remarkable thing is that before he left, he shook hands with each and every one of the practitioners. After that, we sat seiza, we bowed and he left with his company of actors. Later I heard that he was shooting a film in Sofia. Everybody enjoyed the seminar very much, not to mention that is was for FREE!!! I have to thank Steven Seagal sensei for that. Also I would like to thank Georgi Zarkov, the President of the Bulgarian Aikido and Ju-Jitsu Federation and my friend Kamen Radev for being helpful to me and because they had organized and arranged everything so well. It was an unforgettable experience, which I think you’ll get to share if Seagal sensei comes to Greece sometime. See you on the mat…


Σύνδεσμοι

Akikai Foundation

Aikicosmos


Ελληνικός Όμιλος Αϊκίντο

FukuShinKan Dojo, 3ης Σεπτεμβρίου 144, 5ος όροφος
Τηλέφωνο: 210 8811768 (Δευτέρα - Παρασκευή 18:30 - 20:30)
Email :